Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

7. diel - Grafický výstup - nastavenie prostredia

V predchádzajúcej lekcii, Grafický výstup - parametre okna konzoly sme si ukázali, ako sa dajú zistiť a nastaviť parametre, ktoré určujú grafickú podobu okna konzoly.

V dnešnom C# tutoriálu sa naučíme nastaviť prostredie pre grafický výstup. To je potrebné pre to, aby grafický výstup našich aplikácií dobre vyzeral. Prakticky sa jedná o tri veci, ktoré je potrebné na začiatku programu nastaviť:

  • veľkosť vyrovnávacej pamäte zobrazenie
  • veľkosť okna konzoly
  • vzájomnú pozíciu okná a vyrovnávacej pamäte zobrazenie

Vypisované informácie musia mať dostatok miesta, aby mohli byť dobre rozvrhnuté na ploche okna. A to ako s dostatočnými medzerami medzi sebou, tak aj s dostatočnými okraji dookola. Veľkosť vyrovnávacej pamäte zobrazenie a veľkosť okna konzoly by preto mali byť nastavené tak, aby:

  • sa do nich zmestili všetky vypisované znaky
  • rozvrhnutie vypísaných znakov zodpovedalo nášmu zámeru

Pri spustení našej aplikácie sa prostredia nastaví na štandardné hodnoty, takže pri bežnom textovom výpise nemusíme nič nastavovať. Vlastné nastavenia nám ale pomôže posunúť naše aplikácie vizuálne na vyššiu úroveň.

Vyrovnávacia pamäť zobrazenie

Vyrovnávacia pamäť zobrazenia je virtuálna plocha, do ktorej vypisujeme texty. Jej veľkosť je štandardne nastavená na 80 znakov na šírku a 300 riadkov na výšku.

Vlastnosti BufferWidth a BufferHeight

Pomocou týchto vlastností môžeme zistiť a nastaviť aktuálne rozmery vyrovnávacej pamäte zobrazenie. Ukážme si to na príklade. Najprv si nastavíme šírku a výšku vyrovnávacej pamäte zobrazenie, a potom si jej rozmery vypíšeme:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 725 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 31 článkom (24 lekcií, 5 praktických cvičení, 2 testy) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriále si ukážeme základné nastavenie veľkosti vyrovnávacej pamäte zobrazenie, nastavenie veľkosti okna konzoly a nastavenie pozície okna.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Luděk Novotný
Avatar
Autor je technik, má rád stručné a jasné texty, a tak se také snaží psát články pro vás.
Aktivity