13. diel - Animácie - textové efekty s pohybovými algoritmami
V predchádzajúcej lekcii, Animácie - zvláštne textové efekty a náhodný výber , sme si ukázali možnosti animácie vypisovaného textu na dosiahnutie zvláštnych vizuálnych efektov s použitím algoritmu náhodného výberu.
V dnešnom C# tutoriále si vysvetlíme tvorbu dvoch efektov textového výpisu s využitím pohybujúcich sa písmeniek.
Prvým efektom bude postupné skladanie nápisu z písmeniek, ktoré budú prichádzať sprava. V druhom efekte budú písmenká do vypisovanej vety akoby pršať zhora. Napriek tomu, že by sa mohlo zdať, že ide o obdobné príklady, uvidíme, že použité algoritmy sa od seba veľmi líšia.
Pri písaní programového kódu druhého efektu využijeme znalosť algoritmu náhodného výberu z tejto lekcie. Ďalej budeme musieť vytvoriť algoritmus pre pršenie písmeniek, ktorý nám zaistí ich koordinovaný pohyb od miesta zrodu až na miesto výpisu.
Tak ako pri všetkých aplikáciách používajúcich pohyb, budeme
potrebovať zadávať časové oneskorenie medzi jednotlivými krokmi. Preto
pri oboch efektoch pridáme do sekcie using
menný
priestor System.Threading
:
using System.Threading;
Skladanie nápisu z písmeniek prichádzajúcich sprava
Najskôr nastavíme grafické parametre:byte sirkaOkna = 50; byte vyskaOkna = 6; Console.SetWindowSize(1, 1); Console.SetBufferSize(sirkaOkna, vyskaOkna); Console.SetWindowSize(sirkaOkna, vyskaOkna); Console.CursorVisible = false;
Potom si zadáme text vypisovanej vety, určíme jej dĺžku a zadáme súradnice počiatku výpisu vety:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Obsahom C# tutoriálu budú textové efekty s využitím pohybových algoritmov, náhodného výberu písmeniek a riadenia ich koordinovaného pohybu po ploche.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.