11. diel - Animácia - algoritmus pre náhodný pohyb objektov
V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 7. -10. lekciu Konzola C # .NET, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V dnešnom C# tutoriále si ukážeme, ako prakticky využiť naše
doterajšie znalosti o triede Console
na zvýšenie úrovne
grafického výstupu našich aplikácií. Všeobecne môžeme
povedať, že grafickú úroveň aplikácií utvára:
- Vypisované znaky alebo obrazce.
- Ich priestorové rozvrhnutie.
- Farebné riešenie.
- Dynamické prvky.
Dynamiky v našich aplikáciách dosiahneme použitím Animácie. Tá nám dáva možnosť dramatického zvýšenia vizuálneho dojmu, akým naša aplikácia pôsobí navonok. Animáciou v našom prípade rozumieme akúkoľvek zmenu vo vykreslenom obraze. Môže to byť pohyb objektov po ploche, zväčšovaní či zmenšovaní objektov alebo zmeny farebných plôch na ploche konzoly. Dnes sa budeme zaoberať pohybom.
Ako dosiahneme dojem pohybu
Dojem pohybu v konzolových aplikáciách vznikne takto:- Vykreslíme štartovací objekt na určité miesto v okne.
- Vložíme oneskorenie.
- Vymažeme predchádzajúci objekt.
- Vykreslíme rovnaký objekt na iné miesto v okne.
- Body 2 až 4 opakujeme tak dlho, ako je to potrebné.
Body 3 a 4 môžeme skúsiť prehodiť.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Obsahom C# tutoriálu bude využitie metód a vlastností triedy `Console` k náhodnému pohybu objektov po ploche okna konzoly podľa ukážkového algoritmu.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.