IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

11. diel - Animácia - algoritmus pre náhodný pohyb objektov

V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 7. -10. lekciu Konzola C # .NET, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.

V dnešnom C# tutoriále si ukážeme, ako prakticky využiť naše doterajšie znalosti o triede Console na zvýšenie úrovne grafického výstupu našich aplikácií. Všeobecne môžeme povedať, že grafickú úroveň aplikácií utvára:

  • Vypisované znaky alebo obrazce.
  • Ich priestorové rozvrhnutie.
  • Farebné riešenie.
  • Dynamické prvky.

Dynamiky v našich aplikáciách dosiahneme použitím Animácie. Tá nám dáva možnosť dramatického zvýšenia vizuálneho dojmu, akým naša aplikácia pôsobí navonok. Animáciou v našom prípade rozumieme akúkoľvek zmenu vo vykreslenom obraze. Môže to byť pohyb objektov po ploche, zväčšovaní či zmenšovaní objektov alebo zmeny farebných plôch na ploche konzoly. Dnes sa budeme zaoberať pohybom.

Ako dosiahneme dojem pohybu

Dojem pohybu v konzolových aplikáciách vznikne takto:
  1. Vykreslíme štartovací objekt na určité miesto v okne.
  2. Vložíme oneskorenie.
  3. Vymažeme predchádzajúci objekt.
  4. Vykreslíme rovnaký objekt na iné miesto v okne.
  5. Body 2 až 4 opakujeme tak dlho, ako je to potrebné.

Body 3 a 4 môžeme skúsiť prehodiť.


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 725 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 31 článkom (24 lekcií, 5 praktických cvičení, 2 testy) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

Obsahom C# tutoriálu bude využitie metód a vlastností triedy `Console` k náhodnému pohybu objektov po ploche okna konzoly podľa ukážkového algoritmu.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Luděk Novotný
Avatar
Autor je technik, má rád stručné a jasné texty, a tak se také snaží psát články pro vás.
Aktivity