13. diel - Podmienené premenné v C ++
Minulá lekcie, Coffmanovy podmienky v C ++ , bola skôr teoretická a bavili sme sa o Coffmanových podmienkach. Tie svojím spôsobom určujú, kedy môže v aplikácii vzniknúť deadlock a ukázali sme si, že porušenie ľubovoľné z týchto podmienok zabráni deadlock. Na druhú stranu sme si povedali, že vyvarovať sa týmto podmienkam nie je úplne jednoduché a vo výsledku môže byť aplikácia menej efektívna alebo zaviesť ďalšie problémy ako livelock.
V tejto lekcii pridáme posledný nástroj do nášho viacvláknového arzenálu - podmienené premenné. A samozrejme si ich vyskúšame na praktickom príklade, kde pre nás budú mať pridanú hodnotu.
Podmienené premenné
Princíp podmienených premenných (alebo sa im môže hovoriť signály) je veľmi jednoduchý. Na jednej strane (príjemcu signálu) je vlákno, ktoré čaká na podmienenú premennú. Iné vlákno (odosielateľ signálu) potom môže podmienenú premennú signalizovať (anglicky notifikovať) a tým povedať čakajúcemu vláknu, že akcia bola splnená, má prístupná dáta a podobne. Poďme sa rovno pozrieť na potrebné triedy.
Trieda std::conditional_variable
Najdôležitejšie triedou je std::conditional_variable
.
Metódy čakajúci na signál
Základná verziou je metóda wait()
, ktorá čaká na signál
neobmedzene dlho. Už sme si v kurze ukazovali, že uspať celé vlákno po
neobmedzený čas nie je najlepší nápad, pretože pri chybe v logike programe
vlákno nebude nikdy prebudené a aplikácie "zamrzne".
Vlákno je lepšie uzamknúť len na určitú dobu (napríklad sekunda alebo päť, v závislosti na
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Do arzenálu pre mnohovláknové programovania v C ++ si pridáme podmienené premenné a opravíme architektúru producent-konzument.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.