IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Endless Highway

Si osamelý motorkár na diaľnici, oproti ktorej by D1 vyzerala ako vzorová diaľnice - prekážky všade, kam sa pozrieš. Byti tebou, radšej by som sa im vyhol. Najmä tým väčším. Ľahko sa vyhneš, ale bolí dvojnásobne. Chceš do toho motorestu dôjsť v jednom kuse, nie?

Avšak aj pre také ako si ty je tu malá záchrana. Za nejaké tie nazbierané koruny si môžeš užiť ďalší život. Risk je zisk.

Medzitým, než dojedeš do cieľa, sa môžeš kochať pohľadom na procedurálne generované pozadia a započúvať sa do rádia. Ale nezabudni na svoje brzdy. Ak fungujú ako hra samotná, máš celkom problém.

Dbaj ale aj na svoje skóre. Keď dojedeš veľmi ďaleko, môžeš sa tým pochváliť sestričke na JIPu. To je tá lepšia možnosť.

Ovládanie

Pre ovládanie svojej motorky tí budú stačiť klávesy W S A D a pre ostatné akcie tí hra povie, čo máš stlačiť. Spolieham, že to dokážeš.

Sprvu, kto že dizajnuje tie špagety?

  • Richard Bleier - programovanie, grafika, možno aj zvuky
  • Archip Barkov - soundtrack (hudba na pozadí)

Odkiaľ si ukradol nápad, teda kde si vzal inšpiráciu?

Vzhľadom k tomu, že je toto môj prvý pokus o vytvorenie hry, rozhodol som sa ísť s niečím jednoduchším, okrem toho keď príde na použité technológie. Všetci určite poznáme hry "Jetpack Joyride" alebo "Subway Surfers" na mobily. Nekonečný level, neustále sa zrýchľuje, zbierate skóre aj Coin a inovujete. Je to simple a ide tam použiť veľa nápadov. Originálne projekty vyžadujú originálne riešenie.

V čom že varíš tie špagety?

Keď vezmem do úvahy mojej povahu nerd, bolo len otázkou času, než siahnem po C / C ++. Ale použiť už hotové enginy a podobné veci je moc nudné a jednoduché. Prečo si nevytvoriť svoj vlastný 2D herný engine a veriť, že bude nejako fungovať, bez toho aby som robil niekedy predtým niečo podobné? Poďme na to!

Vlastný engine? Ako to vyzerá?

Engine sa volá Asynchronous Game Engine Library, skrátene ANGEL. Nejde o nič prevratné, len nadstavba knižnice SDL 2 s niekoľkými vylepšeniami, ako napríklad:

  • samostatná vlákna pre vykresľovanie, zvuky a logiku
  • garbage cleaner pre čistenie mezivláknového odpadu
  • uľahčené načítanie a používanie externých resources
  • experimentálne vykresľovací systém založený na chunkování scény
  • podpora animácií a práca s nimi

Engine je kompatibilný na platforme Windows a teraz pripomína talianske špagety. V budúcnosti plánujem vytvoriť verzii enginu 2.0 s mnoho optimalizáciami a kompilácií do .dll. Ale to bude za dlho.

Aktuálny stav projektu

  • 19. 7. 2020 - Aktuálne ešte pracujem na samotnom enginu. Core enginu je z väčšiny hotový. Zostáva dofinishovat vykresľovací systém, vytvoriť zvukový systém a začať tvoriť moduly, napr. Pre preklad a vykreslenie textu do textúry. Hru začnem robiť, až bude ANGEL v decentnom a funkčnom stave, avšak grafika by mohla byť tvorená spolu s enginom.
  • 23. 7. 2020 - vykresľovacie systém je úplne hotový a otestovaný. Teraz sa bude pracovať na pomerne zložité časti, zvukovom systéme. Po tomto by mal mať ANGEL úplne hotový core pre základnú funkčnosť. Pokiaľ bude zostávať dostatok času, tak sa budú ešte tvoriť moduly, napr. Pre prevod textu do textúry či lepšieho čítanie vstupov myš / klávesnica. Nejaká zábava to ešte bude.
  • 31. 8. 2020 - ANGEL má teraz hotový aj zvukový systém a spolu s doděláním modulov a rôznych detailov je pripravený na použitie. Čas strávený na dodělávkách mi poskytol príležitosť premyslieť si tvorbu Endless Highway a nastal čas, aby som sa už pustil do práce na samotnej hre.
  • 30. 9. 2020 - Hra je konečne kompletný a je pripravená na vydanie.

Hodnotenie poroty

Tento projekt sa zúčastnil súťaže ITnetwork summer 2020.

porotca bodov hodnotenie
SDĽ
David Čapka
7 Cením vlastný engine s dôvtipným názvom! Čo sa týka hry, neurazí, ale je to taká tá hra, kde si programátor vyskúša, že ju dokáže vytvoriť, ale k tomu, aby pobavila, má ešte ďaleko. Okrem hlavnej mechaniky prechádzaní do 3 pruhov je tam nejaký základný systém bonusov, avšak prostredie sa zdá byť stále rovnaké a ako tam nie je ani žiadny príbeh, kde by sa niečo dialo, treba bol level, že ťa naháňa polícia, alebo tak niečo, tak nie je motivácia hrať to ďalej.
SDĽ
Samuel Hél
6 Osobne mi príde táto hra nedokončená a pre mňa príliš nezaujímavá. Jazdíte po nekonečnej trati, zbierate peniažky a vyhýbate sa prekážkam. Hre chýba napríklad indikátor peňazí, nech si môžeš smrť načasovať a respawnout sa. Cením vlastný engine, ktorého programovanie určite nebolo ľahké a možno vďaka tomu neostal čas na vývoj samotnej hry.
SDĽ
michal Čapka
6.5 Na hre sa mi veľa páčila grafika a napríklad aj animácie sudov s naftou, ktorým bolo nutné sa vyhýbať. Proporčne mi to ale moc nesedelo, model motorky bol hrozne veľký a prišlo mi, že občas jednoducho nejde vziať mincu a zároveň sa vyhnúť prekážke. Ďalej mi tam chýbali nejaké ďalšie levely alebo niečo, čo by ma pútalo k tomu u hry stráviť ďalšie hodiny času.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 6x (30.38 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C++

 

Predchádzajúci článok
SDĽ - RWops, vlákna a ďalšie
Všetky články v sekcii
SDĽ
Článok pre vás napísal Richard Bleier
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity