13. diel - Šablóny
V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 7.-9. lekciu pokročilých konštrukcií C ++, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
Niekedy môžeme mať algoritmus, ktorý je tak univerzálny, že mu nevadí rôzne dátové typy. Jedným z takýchto algoritmov môže byť dynamické pole, ktoré sme si ukázali v minulej lekcii. Bez ohľadu na to, aké typy ukladáme, môžeme ich všetky uložiť do poľa a v ideálnom prípade by práca s nimi mala byť rovnaká. Ďalším príkladom by mohol byť algoritmus pre výmenu dvoch premenných. Predtým sme v seriáli mali funkciu swap, ktorá presne to robila, ale iba pre celé čísla. Opäť sa jedná o univerzálny algoritmus, ktorý môžeme použiť pre každý typ.
Definícia šablóny
Ak chceme vytvoriť šablónu, použijeme kľúčové slovo
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Niekedy máme univerzálny algoritmus, ktorý môžeme vykonať nehľadiac na typu premennej. S tým nám pomôžu šablóny.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.