18. diel - Zoznámenie s Vector v C ++
V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 17. lekcii OOP v C ++, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V minulej lekcii, Riešené úlohy k 17. lekcii OOP v C ++ , sme si povedali o šablónových triedach. Dnes si v C ++ tutoriále ukážeme jeden kontajner, ktorý je múdrejší ako pole. Umožňuje totiž prvky ľubovoľne pridávať, mazať a navyše si sám stráži uvoľňovanie pamäte. V princípe sa jedná o nafukovacie pole, ktoré sme v minulých lekciách programovali.
Pojem kontajner sme tu už spomenuli. Je to štruktúra, do ktorej môžeme ukladať viac prvkov. Kontajnerov je v C ++ veľké množstvo, sú prispôsobené pre rôzne účely a môžeme s nimi zaobchádzať rôznymi spôsobmi. Vieme, že pole má konštantnú veľkosť, čo je daň za jeho vysokú rýchlosť. Tiež sme si vytvorili svoje vlastné "nafukovacie poľa". Vektor funguje veľmi podobne. V priebehu on-line kurzu budeme potrebovať chytrý kontajner, kam budeme môcť jednoducho za behu programu pridávať záznamy alebo ich odstraňovať. Iste by sa nám hodilo si v pamäti spravovať databázu nejakých objektov.
Vector
Vektor je šablónový kontajner. Začnime jednoducho a urobme si kontajner čísel, ktorá budeme náhodne losovať. Pred tým, než môžeme vektor použiť, je ho potreba includovat. To urobíme pridaním
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriálu si povieme o jednom z najzákladnejších kontajnerov v C ++ - o Vektora.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.