24. diel - Priatelia a vnorené triedy v C ++
V minulej lekcii, Menné priestory v C ++ , sme si hovorili o menných priestoroch. Dnes si v C ++ tutoriálu povieme o koncepte priateľov (friends) a ukážeme si, ako môžeme triedy ponoriť do seba.
Priatelia (friends)
Každá trieda môže nadefinovať svojich priateľov. Všimnite si explicitného určenia, teda "ja si volím svojich priateľov". To je veľmi dôležité, pretože priatelia sú silná technika, ktorá porušuje zapuzdrenie a tým nie je v súlade s čistým OOP. Po zadefinovaní majú priatelia možnosť pristupovať k privátnym členom triedy. Ak sa nad tým zamyslíme, tak je to úplne proti pravidlám, ktoré sme si do teraz hovorili. Nielenže môže priateľ pristupovať k verejným a chráneným členom, môže pristupovať dokonca aj k privátnym členom, čo je úplne v rozpore s tým, o čo sa snažíme - zapouzdřit logiku. Na druhú stranu, ak sa k atribútom skutočne potrebujeme dostať, je to lepšie riešenie ako označiť atribút ako verejný.
Využitia
Priatelia sa väčšinou nepoužívajú a keď už, tak sa jedná o veľmi blízke objekty v zmysle blízkej spolupráce - napríklad máme triedu mapy a triedu ikony na mape. Ak posunieme mapu, potrebujeme prepísať aj súradnice ikony. Jedným z riešením je urobiť mapu priateľa ikony a tým pádom môže mapa prepísať súradnice ikony. Ďalším prípadom sú
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Ukážeme si koncept priateľov v C ++ a ďalej si povieme ako triedy ponoriť do seba.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.