1. diel - Grafická knižnica Allegro pre C a C ++
Allegro je slobodná, open source, cross-platformové knižnica zameraná predovšetkým na hry a multimediálne programovania. Zaoberá sa bežnými, low-level úlohy, ako je vytváranie okien, vstupu používateľa, načítanie dát, kreslenie obrázkov, prehrávanie zvukov, atď. Štandardne má knižnica hardvérovú akceleráciu pomocou OpenGL alebo DirectX. Knižnica je napísaná v programovacom jazyku C a je navrhnutá pre použitie s C alebo C ++. Je dodávaná s rozsiahlou dokumentáciou a mnohých príkladov.
Histórie
Allegro napísal Shawn Hargreaves pre Atari, ale roku 1995 allegro prepísal. Od verzie 4.0 dokáže pracovať na niekoľkých systémoch.
Rozšírenie
- BMP, TGA, PNG, GIF, JPEG, MPEG, Ogg, MP3, TTF, IT, S3M, XM ...
ďalšie knižnice http://www.allegro.cc/...ce/Libraries
pre jazyky
- Python, Perl, Scheme, C #, D ...
ďalšie jazyky http://alleg.sourceforge.net/bindings.html
Podpora systémov
Pre verziu 4.
Inštalácia
Budem používať visual štúdio 2008, akú verziu si vyberiete je na vás ... Používam verziu Allegro 4.2.2. Síce už je verzia 5, ale tá má úplne iné API.
Nainštalujte Visual štúdio a stiahne Allegro z adresy http://alleg.sourceforge.net/download.html alebo tu na stránke.
Rozbalíme do zložky podľa ľubovôle. Ja to mám napríklad tu:
Pridáme hlavičkové súbory a .lib knižnice
Súbory pridáme poklepaním na Tools -> Options -> Project and Solutions -> VC ++ Directories
Pridáme allp.lib a alleg.lib knižnice Project -> Propreties -> Linker -> Input allp.lib pre Debug a alleg.lib pre Release
Nový projekt
- Spustíme Visual štúdio
- File -> New -> Project -> Win32
- Win32 Projekt -> Windows application (Empty project)
- Source files -> Add -> New Item -> C ++ file
Hello world
- Aby sme mohli používať Allegro, musíme pripojiť hlavičkový súbor allegro.h. Napíšeme vstupné funkciu main ()
- inicializujeme allegro
- inicializujeme klávesnicu
- nastavíme grafickú kartu
- Parameter je automatické detekovanie grafickej karty
- výška obrazovky
- Šírka obrazovky
- Výška virtuálne obrazovky
- Šírka virtuálne obrazovky
- Pri stlačení akejkoľvek klávesy sa ukončí cyklus.
Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 625x (8.9 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C++