Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

4. diel - Optimalizácia fronty v jazyku C

V minulej lekcii, Implementácia fronty v jazyku C , sme implementovali jednoduchú front v jazyku C.

Naša implementácia frontu je málo výkonná. Funkcia add() a peek_tail() sú v poriadku, pretože pracujú s hlavou frontu, na ktorú máme uložený ukazovateľ. Ale vo funkciách take() a peek_head() musíme prechádzať celú frontu od začiatku do konca. To pri tisícoch položiek môže trvať dosť dlho. Preto naši implementáciu vylepšíme. Zavediete aj druhý ukazovateľ na chvost fronty.

Úprava štruktúr

Najprv vykonáme zmenu v štruktúrach, ktoré kolekciu predstavujú.

Štruktúra QUEUE

Pretože teraz si teda budeme držať 2 ukazovatele, urobme si na ne štruktúru, ktorá bude front teraz reprezentovať:

struct QUEUE
{
    struct ITEM* first;
    struct ITEM* last;
};

Štruktúra ITEM

Aby sme sa od chvosta dostali na predchádzajúcu prvky, musíme ich


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 375 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 17 článkom (17 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu optimalizujeme našu implementáciu fronty v jazyku C pomocou obojsmerných spojov a vytvorením ďalšie štruktúry.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Daniel Martinko
Avatar
Aktivity