6. diel - Vkladanie objektov v Blenderu, časť II.
V prvej časti lekcie venovanej 3D objektom, Vkladanie objektov v Blenderu, časť I. , sme vložili náš objekt, upravili si jeho pohyb a ukázali si pár klávesových skratiek.
V dnešnej lekcii túto tému dokončíme a budeme sa venovať úprave nastavenia, textúram objektu, spôsobom jeho zobrazenie a svetlu.
Systémové nastavenie
Než budeme pokračovať, opravíme nastavenie systému, aby nám všetko fungovalo:
- 1) Zmeníme Render engine z Eevee na CYCLES - záložka RENDER PROPERTIES (obrázok foťáku)
Ide o metódu renderovanie, EEVVEE je síce novšie a rýchlejší, ale zatiaľ chýbajú niektoré funkcie, ktoré budeme potrebovať.
- 2) V tej istej záložke, ale v roletke FILM, je potreba zaškrtnúť možnosť TRANSPARENT
Táto možnosť dovolí, aby priehľadné objekty (naša podlaha) boli naozaj priehľadné.
Outliner
Vpravo hore máme okno, kde je zoznam všetkých objektov. Tam ich môžeme pre poriadok premenovávať a
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V druhej časti lekcie venovanej vkladanie 3D objektov si upravíme nastavenie, textúru objektu, spôsoby jeho zobrazenia a svetlo.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.