Riešené úlohy k 1.-3. lekciu Tvorbe textúr v Blendi
V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Úvod tvorby textúr a add-onu Node Wrangler v Blendi, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
Nasledujúce 3 cvičenia vám pomôžu precvičiť znalosti tvorby textúr z minulých lekcií Základy tvorby textúr v Blendi. Vo vlastnom záujme sa ich pokúste vyriešiť sami. Pod článkom máte na kontrolu riešenie na stiahnutie. Ale pozor, akonáhle sa naň pozriete bez vyriešenia príkladov, stráca pre vás cvičenie zmysel a nič sa nenaučíte:)
Ak si naozaj nebudete vedieť rady, pozrite sa radšej znova do minulých tutoriálov a pokúste sa na to prísť.
Jednoduchý príklad
Vložte si objekt Plane a vytvorte textúru skla. Sklu ďalej nastavte žltú farbu:
Stredne pokročilý príklad
Vložte si objekt Plane a vytvorte textúru zrkadla a nastavte modrú farbu. Nastavte textúru tak, aby fungovala aj v Eevee:
Pokročilý príklad
Vložte si objekt Ico Sphere a nastavte mu červený lesklý materiál, ktorý bude mať na sebe svetlomodré šmuhy:
V budúcej lekcii, Vytvorenie kamennej dlažby pomocou nodov v Blendi , si ukážeme, vytvoriť textúru kamennej dlažby pomocou nodov a ako vymažeme textúru.
Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 3x (449.95 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Základy textur
Na absolvovanie tohto cvičenia prosím splň všetky príklady tým, že ich úspešne odovzdáš na otestovanie.