2. diel - Rigid Body v Blendi - Pohyb objektov a Cell Fracture
V minulej lekcii, Úvod do Rigid Body a základov fyziky v Blendi , sme si povedali úvod do základov fyziky a vysvetlil si, čo to je Rigid Body a vyskúšali si jednoduché nastavenie a simulácia.
V dnešnej lekcii si ukážeme ďalšie nastavenia Rigid Body a to Animated a Dynamic. Vytvoríme si jednoduchú simuláciu rozbíjania múru a ukážeme si add-on Cell Fracture a jeho využitie.
Nastavenia Animated a Dynamic v Rigid Body
Keď si na objekt nastavíme Rigid Body, v menu Settings máme nastavenie Mass, ktoré nám nastavuje váhu objektu. Ďalej tam máme ešte možnosti Dynamic a Animated:
Nastavenie Dynamic
Toto nastavenie zapína a vypína simuláciu objektu. Keď bude nastavenie povolené, objekt teda bude simulovať nastavenie. Pokiaľ nastavenie nie je povolené, tak objekt nebude robiť nič:
Nastavenie Dynamic je dostupné iba pri objektoch, ktoré majú v menu Type nastavené Active.
Nastavenie Animated
Nastavenie Animated je dostupné ako pri objekte s nastavením Active, tak aj pri nastavení Passive. A obe majú rozdielne funkcie. Nastavenie Active a Passive sme preberali v lekcii Úvod do Rigid Body a základov fyziky v Blendi.
Pri objektoch s nastavením Active vytvárame pre pohyb a funkciu
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V dnešnej lekcii si ukážeme ďalšie nastavenia Rigid Body. Vytvoríme si jednoduchú simuláciu rozbíjania múru a ukážeme si add-on Cell Fracture a jeho využitie.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.