Advor
Freewarový nástroj pre vývoj adventúr.
Info | Zoznam verzií | tutoriály | Screenshoty | Download Advor
help - Doterajší časť pomocníka k Advoru určená hlavne pre novú
betu. Sú tu vysvetlené akcie ku skriptovanie objektov.
"1. Začíname 1/2
Nová, aktualizovaná verzia tutoriálu.
V tomto prvom toturiálu si ukážeme, ako sa dá v Advoru vytvoriť miestnosť
s hlavnou postavou, kurzory a inventár.
":index.php?art=advor-tutorial-zaciname1 "1. Začíname
2/2
Druhá časť s hudbou, animovanými kurzory a naprogramovanými objekty a
predmety.
":index.php?art=advor-tutorial-zaciname2
Hlavné chyby:
- Všetky hlavné chyby boli snáď opravené.
Main to do:
- Práca so súborom ADG len v operačnej pamäti.
- Slovenský preklad
version list
- Advor 1.02 V editore objektov možno posúvať s hotspotov a Border v obeject editore Opravené bugy s výberom objektov vo Script editore Opravený bug v Debug - hlásil chybne nepriradený sprite pri objektoch Ak Advor nenájde engine.exe podľa zadanej cesty, vyhodí chybovú hlášku Hint v hlavnom toolbaru Do Inventory editore pribudlo tlačidlo Clone, ktoré vytvoria kópiu označené poličky Keď vymažeme poličku, označí sa ďalší, prvá nájdená polička Hudba sa pri pridaní otvorí Center a hotspot tlačidla u invhotspotu v Object editore Engine nepočítal niektorú kolízii objektov s pozíciou miestnosti Nová možnosť spustenia hry - bez debug módu Sprevádzkovaná editácia udalosti Chyba, keď sme nascriptovali hl. postavu a použili tag SELF (opravené chybné počiatočné nastavenie hl. postavy) Sprite Character sa pri priradení obnoví (zatiaľ len ľavý) debug kontroluje kurzory objektov
- V editore objektov možno posúvať s hotspotov a Border v obeject editore
- Opravené bugy s výberom objektov vo Script editore
- Opravený bug v Debug - hlásil chybne nepriradený sprite pri objektoch
- Ak Advor nenájde engine.exe podľa zadanej cesty, vyhodí chybovú hlášku
- Hint v hlavnom toolbaru
- Do Inventory editore pribudlo tlačidlo Clone, ktoré vytvoria kópiu označené poličky
- Keď vymažeme poličku, označí sa ďalší, prvá nájdená polička
- Hudba sa pri pridaní otvorí
- Center a hotspot tlačidla u invhotspotu v Object editore
- Engine nepočítal niektorú kolízii objektov s pozíciou miestnosti
- Nová možnosť spustenia hry - bez debug módu
- Sprevádzkovaná editácia udalosti
- Chyba, keď sme nascriptovali hl. postavu a použili tag SELF (opravené chybné počiatočné nastavenie hl. postavy)
- Sprite Character sa pri priradení obnoví (zatiaľ len ľavý)
- debug kontroluje kurzory objektov
- Advor 1.01 Opravená chyba vo volaní Sprite editore pri
snahe o editovaní spritov miestnosti
Nefunkčné zapínanie / vypínanie stats a room caption v náhľade Inventory editore
Pri vložení nového objektu do miestnosti sa vloží na súradnice 0,0 + hotspot
Chyba pri vkladaní hl. postavy do miestnosti (opomenutia veľkosti)
Predvolené hĺbka objektov je konštantná
Test clips už nevyhodí chybu, keď nie je nastavený Main character v Prefs
chyba v ukladaní nezvoleného kurzora v Object editore
Začal som pracovať na debug, ktorý zatiaľ dokáže odhaliť len tieto povrchové chyby (určené hlavne pre rozsah 1. tutoriálu): Kontrola, či sú zadané kurzory Default a Hand. Ak áno, skontroluje sa, či kurzory s týmto názvom naozaj existujú a či ich sprite obsahuje aspoň jeden obrázok.
Kontrola, či sprite inventára obsahuje aspoň jeden obrázok
Kontrola hlavné postavy a štartové miestnosti
Kontrola, či ak majú objekty nastavené všetky sprity
- Opravená chyba vo volaní Sprite editore pri snahe o editovaní spritov miestnosti
- Nefunkčné zapínanie / vypínanie stats a room caption v náhľade Inventory editore
- Pri vložení nového objektu do miestnosti sa vloží na súradnice 0,0 + hotspot
- Chyba pri vkladaní hl. postavy do miestnosti (opomenutia veľkosti)
- Predvolené hĺbka objektov je konštantná
- Test clips už nevyhodí chybu, keď nie je nastavený Main character v Prefs
- chyba v ukladaní nezvoleného kurzora v Object editore
- Začal som pracovať na debug, ktorý zatiaľ dokáže odhaliť len tieto
povrchové chyby (určené hlavne pre rozsah 1. tutoriálu): Kontrola, či sú
zadané kurzory Default a Hand. Ak áno, skontroluje sa, či kurzory s týmto
názvom naozaj existujú a či ich sprite obsahuje aspoň jeden obrázok.
Kontrola, či sprite inventára obsahuje aspoň jeden obrázok
Kontrola hlavné postavy a štartové miestnosti
Kontrola, či ak majú objekty nastavené všetky sprity
- Kontrola, či sú zadané kurzory Default a Hand. Ak áno, skontroluje sa, či kurzory s týmto názvom naozaj existujú a či ich sprite obsahuje aspoň jeden obrázok.
- Kontrola, či sprite inventára obsahuje aspoň jeden obrázok
- Kontrola hlavné postavy a štartové miestnosti
- Kontrola, či ak majú objekty nastavené všetky sprity
- Advor 1.0 Náhľady u Images v Prefs
Vytvorenie dlg.dxg a saving.dxg pri vytvorení novej hry a prerobené základné nastavenie
waves.dxg obsahujú základné zvuk kvôli bugu v Delphix
Nastaviteľná pozície inventára
Meno a ikona enginu
Defaultný spustený súbor
Myš vo window mode (+ použitie tdxform)
Ošetrený loading neexistujúce hry
Candraw u canvasu
Výber Stand spritov sa obnoví pri pridaní nového Spritu
Viditeľnosť určitých častí Object editora podľa typu editovaného objektu
Hint podujatí vo Script editore
Aktívny link v About
Spustenie Advoru s parametrom (otvorenie súboru)
inštalácia
- Náhľady u Images v Prefs
- Vytvorenie dlg.dxg a saving.dxg pri vytvorení novej hry a prerobené základné nastavenie
- waves.dxg obsahujú základné zvuk kvôli bugu v Delphix
- Nastaviteľná pozície inventára
- Meno a ikona enginu
- Defaultný spustený súbor
- Myš vo window mode (+ použitie tdxform)
- Ošetrený loading neexistujúce hry
- Candraw u canvasu
- Výber Stand spritov sa obnoví pri pridaní nového Spritu
- Viditeľnosť určitých častí Object editora podľa typu editovaného objektu
- Hint podujatí vo Script editore
- Aktívny link v About
- Spustenie Advoru s parametrom (otvorenie súboru)
- inštalácia
- Advor v. 0.9 (beta 7) nové akcie
Change depth - Zmení hĺbku daného objektu počas hry
Clear in progress game - Vymaže rozohranú hru. Používa sa, keď už sme hru dohrali alebo sme potrebné zomreli (už sa do hry nemožno vrátiť ani ju uložiť)
Change music - Zmení hudbu v danej miestnosti
Fade screen in - Môže byť volaná po akcii Fade screen out. Pomaly z čiernej obrazovky zobrazí miestnosť.
Minsize a maxsize pri objekte - Nové hodnoty, umožňujúci nastaviť maximálnu a minimálnu veľkosť postavám
Ošetrené správanie enginu, ak nebola nájdená cesta
Pravdepodobne odstránený bug vo spúšťanie dialógu
Započítanie Y pozície hint pri vykreslenie hint objektu
Bug pri čakaní na koniec animácie u akcie Play animation je opravený
Klávesnica je kompletne ovládaná pomocou dxinput
Možnosť nastavenia destination Spritu postavy u ciest v roomeditoru
Odstránená fatálna chyba v mazaní hotových udalostí
Ošetrené nekonečné pričítanie timer
Opravený bug v akcii Freez game, keď je "zmrazená" len hlavná postava
Opravený bug pri vykonávaní On key udalosti, ak bol objekt vymazaný
V Prefs sa medzi zvukmi objavil Transmute sound, ktorý sa prehrá, keď zlúčime predmety.
Opravený bug zmeny hotspotu pri zobratie predmetu
Opravený výber zóny z listbox v roomeditoru a nastavenie cesty
Oprava akcie If hp is
Opravená zmena jazyka pri načítaní novej hry
V languages sú obsiahnuté tiež wrongsubjmessages
Voliteľné pozadie dialógu + opravený bug v označení dvoch položiek naraz
Opravený bug pri načítaní hry v inom jazyku
Saving game message
Konečne som po týždni práce našiel príčinu mojej nočnej mory - zis? Ovanie pozície myši, ktoré na niektorých počítačoch a ešte k tomu len niekedy zasekával hru. Bola to ale vina skôr DelphiX, než moje.
Ak je hra v dialógu, nereaguje klávesnice
Preložené názvy predmetov v inventári sa ukladajú do pamäte cache, čo urýchľuje hru
Opravený bug v akcii New game, kde sa vďaka zhode mien súborov nevyčistil inventár, ak sa hra tesne pred touto akciou uložila
Nemožno položiť do inventára predmet, ktorý je držaný a ktorého akcia je zároven vykonávaná
Pravé tlačidlo myši uloží držaný predmet do prvej nájdenej prázdnej poličky so správnou veľkosťou v inventári
Prekladanie zón a ich nová vlastnosť - Fade
Oprava chyby pri preložení dialógu
- nové akcie Change depth - Zmení hĺbku
daného objektu počas hry
Clear in progress game - Vymaže rozohranú hru. Používa sa, keď už sme hru dohrali alebo sme potrebné zomreli (už sa do hry nemožno vrátiť ani ju uložiť)
Change music - Zmení hudbu v danej miestnosti
Fade screen in - Môže byť volaná po akcii Fade screen out. Pomaly z čiernej obrazovky zobrazí miestnosť.
- Change depth - Zmení hĺbku daného objektu počas hry
- Clear in progress game - Vymaže rozohranú hru. Používa sa, keď už sme hru dohrali alebo sme potrebné zomreli (už sa do hry nemožno vrátiť ani ju uložiť)
- Change music - Zmení hudbu v danej miestnosti
- Fade screen in - Môže byť volaná po akcii Fade screen out. Pomaly z čiernej obrazovky zobrazí miestnosť.
- Minsize a maxsize pri objekte - Nové hodnoty, umožňujúci nastaviť maximálnu a minimálnu veľkosť postavám
- Ošetrené správanie enginu, ak nebola nájdená cesta
- Pravdepodobne odstránený bug vo spúšťanie dialógu
- Započítanie Y pozície hint pri vykreslenie hint objektu
- Bug pri čakaní na koniec animácie u akcie Play animation je opravený
- Klávesnica je kompletne ovládaná pomocou dxinput
- Možnosť nastavenia destination Spritu postavy u ciest v roomeditoru
- Odstránená fatálna chyba v mazaní hotových udalostí
- Ošetrené nekonečné pričítanie timer
- Opravený bug v akcii Freez game, keď je "zmrazená" len hlavná postava
- Opravený bug pri vykonávaní On key udalosti, ak bol objekt vymazaný
- V Prefs sa medzi zvukmi objavil Transmute sound, ktorý sa prehrá, keď zlúčime predmety.
- Opravený bug zmeny hotspotu pri zobratie predmetu
- Opravený výber zóny z listbox v roomeditoru a nastavenie cesty
- Oprava akcie If hp is
- Opravená zmena jazyka pri načítaní novej hry
- V languages sú obsiahnuté tiež wrongsubjmessages
- Voliteľné pozadie dialógu + opravený bug v označení dvoch položiek naraz
- Opravený bug pri načítaní hry v inom jazyku
- Saving game message
- Konečne som po týždni práce našiel príčinu mojej nočnej mory - zis? Ovanie pozície myši, ktoré na niektorých počítačoch a ešte k tomu len niekedy zasekával hru. Bola to ale vina skôr DelphiX, než moje.
- Ak je hra v dialógu, nereaguje klávesnice
- Preložené názvy predmetov v inventári sa ukladajú do pamäte cache, čo urýchľuje hru
- Opravený bug v akcii New game, kde sa vďaka zhode mien súborov nevyčistil inventár, ak sa hra tesne pred touto akciou uložila
- Nemožno položiť do inventára predmet, ktorý je držaný a ktorého akcia je zároven vykonávaná
- Pravé tlačidlo myši uloží držaný predmet do prvej nájdenej prázdnej poličky so správnou veľkosťou v inventári
- Prekladanie zón a ich nová vlastnosť - Fade
- Oprava chyby pri preložení dialógu
- Advor v. 0.8 (beta 6) nové udalosti
On key - Vyvolá sa pri stlačení tlačidla (len raz, kým
kláves zas nepustíme a nestiskneme znova). Zatiaľ máme na výber klávesy
space, enter a escape.
nové akcie Save game - uloží do slotu hru s hl. postavou v poslednej hernej miestnosti, stats a predmet, ktorý je zrovna držaný. Počet slotov nie je nijako obmedzený.
Load game - načíta uloženú hru z daného slotu.
New game - načíta úplne novú hru.
If game in progress - vykoná sa, ak máme zrovna rozohranú hru.
Set HP - nastaví HP postave (Character).
If HP is - vykoná sa, ak je hodnota HP daného Character menšie, väčšie alebo rovná zadanej hodnote.
Freez game - Zmrazí hru. Využíva sa napr. Pri animáciách, aby hráč nemohol ovplyvňovať dianie "videa". Hru môžeme zmraziť v dvoch módoch: wholegame - zmrazí kompletne celú hru a hráč do nej v tej chvíli nemôže nijako zasahovať. mainchar - zmrazí iba hl. postavu. Môžeme používať predmety z inventára a klikať na objekty.
Unfreeze game - rozmrazí hru.
Akcia Send character to a point dokáže vyslať akýkoľvek objekt (charakter), predtým fungovala len na hlavnú postavu. Zatiaľ môže chodiť naraz v miestnosti len jeden objekt,
Pri príchode cestou sa nastaví stand sprite
Pri zmazanie objektu alebo miestnosti sa zmaže aj celá zložka v ADG súbore
Odbugování Room editora. Opravený bug pri mazaní objektov v miestnosti a opravená funkcie Test clips. Objekty sa vykresľujú podľa ich hĺbky presne tak, ako je tomu potom v hre. Keď sa pridá nový objekt, zaktivní sa. Pri presúvaní objektu sa obnovujú hodnoty v informačnom paneli.
Rozšírenie objektov. Nastaviteľná pozície Hint + možnosť vycentrovanie, nastaviteľná rýchlosť chôdze u postáv, inventory hotspot u subjektov. Postavy majú parameter Apply perspective, určujúce, či sa pri chôdzi má meniť veľkosť a rýchlosť podľa perspektívy,
FIX timer. Udalosť migrujúceho timeru je vymazaná zo zásobníka, ak došlo k zmene miestnosti. Opravený bug v zlom nastavení intervalu timeru objektu, ktorý bol pridaný akcií Add object. Akcia changeobj nebude asi chodiť spravne, odporúčam používať Delete object a následne Add object.
Opravený fatálne bug s prácou s udalosťami vo Script editore
Zvýšená oneskorenie pre zobrazenie hlášky a sprevádzkované ich odklikávání
Opravené nastavenie pozície hrdinu na začiatku hry
Editácia udalostí (zatiaľ len timer)
Dodržiavanie limitu Minimal size a Maximal size pri dynamickej zmene veľkosti postavy na scéne (umožnilo oklamať perspektívu a vkladať schody)
Opravený bug pri strate focusu okná vo fullscreen
Zóny majú nový parameter Fade, ktorý určuje, či ak sa má pri zmene miestnosti stmaviť obrazovka
Hint v inventári sa zobrazujú cez invobjekty
Opravený bug pri práci so sprity postáv a predvolená sprite postáv je teraz sprstandright
Rozšírenie akcie štart dialóg - možnosť nastavenia pozície, meniteľné caption a vypnutie zobrazovania vybrané odpovede nad hlavu hl. postavy. (Teraz možno použiť dialóg aj ako otázku trebárs do menu pred ukončením hry). Dialógy v hre sú kompletne prekladajú.
Opravený bug spomaľujúce hru v inom jazyku
Konrolu veľkosti poličky v inventári pred vložením predmetu (či sa tam vojde)
Zatiaľ len oklamaný bug v udalosti On mouse leave v hre, keď dôjde k zmene miestnosti
Konečne definitívnu oprava opakovanie hudby
Jednoduchá loading obrazovka. Advor mal byť pôvodne uplně bez loading, ale kvôli dynamickému prideľovanie pamäti potrebuje po spustení asi 4 sekundy na "postavenie" dátové štruktúry.
Zvýšený limit udalostí v zásobníku na 20
HP hint sa center a pridáva sa za neho '%'
- nové udalosti On key - Vyvolá sa pri stlačení tlačidla (len raz, kým kláves zas nepustíme a nestiskneme znova). Zatiaľ máme na výber klávesy space, enter a escape.
- On key - Vyvolá sa pri stlačení tlačidla (len raz, kým kláves zas nepustíme a nestiskneme znova). Zatiaľ máme na výber klávesy space, enter a escape.
- nové akcie Save game - uloží do slotu
hru s hl. postavou v poslednej hernej miestnosti, stats a predmet, ktorý je
zrovna držaný. Počet slotov nie je nijako obmedzený.
Load game - načíta uloženú hru z daného slotu.
New game - načíta úplne novú hru.
If game in progress - vykoná sa, ak máme zrovna rozohranú hru.
Set HP - nastaví HP postave (Character).
If HP is - vykoná sa, ak je hodnota HP daného Character menšie, väčšie alebo rovná zadanej hodnote.
Freez game - Zmrazí hru. Využíva sa napr. Pri animáciách, aby hráč nemohol ovplyvňovať dianie "videa". Hru môžeme zmraziť v dvoch módoch: wholegame - zmrazí kompletne celú hru a hráč do nej v tej chvíli nemôže nijako zasahovať. mainchar - zmrazí iba hl. postavu. Môžeme používať predmety z inventára a klikať na objekty.
Unfreeze game - rozmrazí hru.
- Save game - uloží do slotu hru s hl. postavou v poslednej hernej miestnosti, stats a predmet, ktorý je zrovna držaný. Počet slotov nie je nijako obmedzený.
- Load game - načíta uloženú hru z daného slotu.
- New game - načíta úplne novú hru.
- If game in progress - vykoná sa, ak máme zrovna rozohranú hru.
- Set HP - nastaví HP postave (Character).
- If HP is - vykoná sa, ak je hodnota HP daného Character menšie, väčšie alebo rovná zadanej hodnote.
- Freez game - Zmrazí hru. Využíva sa napr. Pri animáciách, aby hráč nemohol ovplyvňovať dianie "videa". Hru môžeme zmraziť v dvoch módoch: wholegame - zmrazí kompletne celú hru a hráč do nej v tej chvíli nemôže nijako zasahovať. mainchar - zmrazí iba hl. postavu. Môžeme používať predmety z inventára a klikať na objekty.
- Unfreeze game - rozmrazí hru.
- Akcia Send character to a point dokáže vyslať akýkoľvek objekt (charakter), predtým fungovala len na hlavnú postavu. Zatiaľ môže chodiť naraz v miestnosti len jeden objekt,
- Pri príchode cestou sa nastaví stand sprite
- Pri zmazanie objektu alebo miestnosti sa zmaže aj celá zložka v ADG súbore
- Odbugování Room editora. Opravený bug pri mazaní objektov v miestnosti a opravená funkcie Test clips. Objekty sa vykresľujú podľa ich hĺbky presne tak, ako je tomu potom v hre. Keď sa pridá nový objekt, zaktivní sa. Pri presúvaní objektu sa obnovujú hodnoty v informačnom paneli.
- Rozšírenie objektov. Nastaviteľná pozície Hint + možnosť vycentrovanie, nastaviteľná rýchlosť chôdze u postáv, inventory hotspot u subjektov. Postavy majú parameter Apply perspective, určujúce, či sa pri chôdzi má meniť veľkosť a rýchlosť podľa perspektívy,
- FIX timer. Udalosť migrujúceho timeru je vymazaná zo zásobníka, ak došlo k zmene miestnosti. Opravený bug v zlom nastavení intervalu timeru objektu, ktorý bol pridaný akcií Add object. Akcia changeobj nebude asi chodiť spravne, odporúčam používať Delete object a následne Add object.
- Opravený fatálne bug s prácou s udalosťami vo Script editore
- Zvýšená oneskorenie pre zobrazenie hlášky a sprevádzkované ich odklikávání
- Opravené nastavenie pozície hrdinu na začiatku hry
- Editácia udalostí (zatiaľ len timer)
- Dodržiavanie limitu Minimal size a Maximal size pri dynamickej zmene veľkosti postavy na scéne (umožnilo oklamať perspektívu a vkladať schody)
- Opravený bug pri strate focusu okná vo fullscreen
- Zóny majú nový parameter Fade, ktorý určuje, či ak sa má pri zmene miestnosti stmaviť obrazovka
- Hint v inventári sa zobrazujú cez invobjekty
- Opravený bug pri práci so sprity postáv a predvolená sprite postáv je teraz sprstandright
- Rozšírenie akcie štart dialóg - možnosť nastavenia pozície, meniteľné caption a vypnutie zobrazovania vybrané odpovede nad hlavu hl. postavy. (Teraz možno použiť dialóg aj ako otázku trebárs do menu pred ukončením hry). Dialógy v hre sú kompletne prekladajú.
- Opravený bug spomaľujúce hru v inom jazyku
- Konrolu veľkosti poličky v inventári pred vložením predmetu (či sa tam vojde)
- Zatiaľ len oklamaný bug v udalosti On mouse leave v hre, keď dôjde k zmene miestnosti
- Konečne definitívnu oprava opakovanie hudby
- Jednoduchá loading obrazovka. Advor mal byť pôvodne uplně bez loading, ale kvôli dynamickému prideľovanie pamäti potrebuje po spustení asi 4 sekundy na "postavenie" dátové štruktúry.
- Zvýšený limit udalostí v zásobníku na 20
- HP hint sa center a pridáva sa za neho '%'
- Advor v. 0.7 (beta 5) nové akcie Opäť
pridaná akcie Call event, teraz už 100% funkčný
Back to game - vráti sa do poslednej hernej miestnosti
Save last game screen - uloží obrazovku hry v danej veľkosti
Set slot sprite - nastaví objektu tento uložený náhľad miestnosti ako sprite (vhodné do save / load menu)
Dal som dokopy inventár. Poličky sa označujú pri nájazde myši, zobrazuje sa nad nimi hint predmetu a bola urýchlená procedúra na obnovenie inventára. V inventory editore môžeme nastaviť či ak chceme na inventár zobrazovať nadpis aktuálne miestnosti + jeho súradnice. Na inventár možno tiež novo pokladať objekty, ktoré sú potom vložené do každej hernej miestnosti (napr. Tlačidlá). Predmety, s ktorými hráč začína novú hru sa teraz naklikáte do poličiek priamo v Inventory editore (predtým špeciálna záložka v Prefs). Ďalej možno zvoliť, či sa majú zobrazovať statusy hl. postavy (ak má hra RPG prvky) a ich pozície.
Podpora externej masky pri objektoch
Optimalizácia algoritmu šírenia do šírky. Prehľadáva sa len každý "druhý" bud (2x2 pixelov), čo zaisťuje 4x rýchlejšie vyhľadávanie cesty hl. postavy. S tým odpadol aj problém s pretečením poľa pri rozlíšení 1024x768 pxl. Hl. postava si teraz snažia udržať jeden smer čo najdlhšie to ide a jej vertikálne aj horizontálne rýchlosť sa mení v závislosti na rýchlosti postavy, ktorá je teraz voliteľná v object editore, a na vertikálne pozíciu hrdinov (resp. na jeho Minimal size a Maximal size ).
Prepracovaná fronta akcií, čo opravilo veľa bugov s objektmi
Zvýšená rýchlosť prepínania spritov u Character (napr. Pri chôdzi)
Hl. postava sa načíta iba raz pri začiatku hry - rýchlejší prechod medzi miestnosťami
Opravený bug v akcii Delete event (vracala zlé indexy udalostí)
Akcia Set object as inactive nezapísala objekt pri výbere z dialógu
Vylepšenia manipulácia podujatí s premennými hry
Umožnené používať tzv. Depth border, ktorý umožňuje meniť hĺbku objektu v závislosti na pozícii hl. postavy (keď prídem pred strom, je za mnou, keď ho zaobídem a postavia si za neho, prekrýva ma)
Charaktery (postavy) majú teraz Stand sprity, ktoré sa zobrazujú, keď postava stojí na mieste
- nové akcie Opäť pridaná akcie Call
event, teraz už 100% funkčný
Back to game - vráti sa do poslednej hernej miestnosti
Save last game screen - uloží obrazovku hry v danej veľkosti
Set slot sprite - nastaví objektu tento uložený náhľad miestnosti ako sprite (vhodné do save / load menu)
- Opäť pridaná akcie Call event, teraz už 100% funkčný
- Back to game - vráti sa do poslednej hernej miestnosti
- Save last game screen - uloží obrazovku hry v danej veľkosti
- Set slot sprite - nastaví objektu tento uložený náhľad miestnosti ako sprite (vhodné do save / load menu)
- Dal som dokopy inventár. Poličky sa označujú pri nájazde myši, zobrazuje sa nad nimi hint predmetu a bola urýchlená procedúra na obnovenie inventára. V inventory editore môžeme nastaviť či ak chceme na inventár zobrazovať nadpis aktuálne miestnosti + jeho súradnice. Na inventár možno tiež novo pokladať objekty, ktoré sú potom vložené do každej hernej miestnosti (napr. Tlačidlá). Predmety, s ktorými hráč začína novú hru sa teraz naklikáte do poličiek priamo v Inventory editore (predtým špeciálna záložka v Prefs). Ďalej možno zvoliť, či sa majú zobrazovať statusy hl. postavy (ak má hra RPG prvky) a ich pozície.
- Podpora externej masky pri objektoch
- Optimalizácia algoritmu šírenia do šírky. Prehľadáva sa len každý "druhý" bud (2x2 pixelov), čo zaisťuje 4x rýchlejšie vyhľadávanie cesty hl. postavy. S tým odpadol aj problém s pretečením poľa pri rozlíšení 1024x768 pxl. Hl. postava si teraz snažia udržať jeden smer čo najdlhšie to ide a jej vertikálne aj horizontálne rýchlosť sa mení v závislosti na rýchlosti postavy, ktorá je teraz voliteľná v object editore, a na vertikálne pozíciu hrdinov (resp. na jeho Minimal size a Maximal size ).
- Prepracovaná fronta akcií, čo opravilo veľa bugov s objektmi
- Zvýšená rýchlosť prepínania spritov u Character (napr. Pri chôdzi)
- Hl. postava sa načíta iba raz pri začiatku hry - rýchlejší prechod medzi miestnosťami
- Opravený bug v akcii Delete event (vracala zlé indexy udalostí)
- Akcia Set object as inactive nezapísala objekt pri výbere z dialógu
- Vylepšenia manipulácia podujatí s premennými hry
- Umožnené používať tzv. Depth border, ktorý umožňuje meniť hĺbku objektu v závislosti na pozícii hl. postavy (keď prídem pred strom, je za mnou, keď ho zaobídem a postavia si za neho, prekrýva ma)
- Charaktery (postavy) majú teraz Stand sprity, ktoré sa zobrazujú, keď postava stojí na mieste
- Advor v. 0.6 (beta 4) Podpora menu a inter. Podpora Wave
zvukov. Opravené veľa bugu, pridané nové akcie a udalosti. nové
udalosti On mouse enter - Vyvolá sa vo chvíli, keď
myš nabehne na objekt. Ak je viac objektov cez seba, vyvolá sa pri objekte s
najmenšou hĺbkou
On mouse leave - Vyvolá sa vo chvíli, keď myš opustí objekt, na ktorom doteraz ležala
On Alarm - Zatiaľ experimentálne pridaná udalosť, ktorá vyvolá v nej obsiahnuté akcie každých X milisekúnd.
On room enter - Vyvolá obsiahnuté akcie pri príchode do novej miestnosti (menu)
nové akcie Play sound - Podpora wave zvukov
Fade in - Zatiaľ len experimentálne pridanej zosvetlenie obrazovky z úplnej tmy
Fade out - Postupne stmavenie obrazovky. Ak je miestnost s hl. postavou, inventar zostáva stále svetly a stmaví sa len miestnost. Na túto akciu som zvlast hrdy, pretoze mi kazdy tvrdil, ze fade v delphiX nejde, kvôli softvérovo alpha priehľadnosť a nemoznosti prace s paletou v 32 bitoch.
If there is an object in the inventory - Vyvolá nasledujúce akciu alebo blok akcií, ak sa v inventári nachádza daný predmet
Remove holding subject - predmet, ktorý práve držíte, zmizne
Set cursor - Nastaví danému objektu kurzor
Spájať predmety možno aj v opačnom poradí
V prefs sa v sounds objavili zvuky Pickup a Drop sound. Tie sa prehrá pri uchopení alebo položené predmety.
Podľa nastaveni v Preferences hlavni postava k predmetu pri jeho zbieranie dôjde alebo zostane na mieste a on sa zoberie, ako je to u Väčšina starších adventúr
Málinko prerobený dáž?
Opravený bug v akcii Štart dialóg, ktorý keď sa ukončil, rovnako sa vyvolala otázka
Hudba na pozadi sa teraz stalo opakuje. Opravený bug, ked štartovných miestnost hry nemela nastavenú hudbu
Opravený bug v editovania akcie Sleep vo script editore
Opravený bug v teto akcii, ktory zasekol engine v pripade, ze sa nejednalo o miestnost s hl. postavou (menu alebo intro). Tiež opravený bug pri načítaní zvolenej cesty. Ubudla nezmyselná hodnota "actual"
Vychozi nastaveni pri pridanie novej miestnosti je, ze sa jedna o miestnost s hlavni postavou
U miestnosti Pribudli vlastnosť Show cursor. Umoznuje vypnúť kurzor, ked sa jedna o intro alebo animáciu
Rozšírená akcie Send character to a point: Moznost signál smeru, ktorým ma byt postava otočenú, ked 'sa na miesto určenia. Z ponuky room ubudla moznost "actual", pretoze sa miestnost musi pevne urcit kvôli zobrazenia náhľadu. Miesto určenia možno presne urcit pres nove okno
Opravený bug, pretrvávajúce zatim všetkými verziami Advoru - Ked sa klikne len niekolko pixelu od miesta, kde hl. postava stoji, cesta sa uz spočíta spravne
Dalsie fatálne nedostatok pretrvávajúce vo vsetkých predchádzajúcej verzie bola kolízie. Teraz Advor obsahuje dokonalú perpixel kolízii is objekty s inou veľkosťou, nez 100%
Objekt v hre, na ktorom leží kurzor mysi, moze byt len jeden. Ak mys lezi na vice objektoch, ktore su pres seba, vyberie sa ten s najnižšou hĺbkou [depth]
Opravený bug v akcii Add object. Objekt sa nepridal, ak bol typu character
Ke sa pouzije spatny predmet na objekt, vyvolá sa jedna z Hlasek, urcenych v prefs, v sekcii wrongsubjmessages. (Tahle pouzit nejde atď.)
Opravená chyba pri spracovaní dvoch bloku kodu v sebe
Bola Modifikovaný akcie Show message. Text je teraz vycentrovaný, moze byt niekoľkoriadkový a prispôsobuje sa oknu s hrou
Boli nastavené predvolené hodnoty pre hĺbku objektov. Hlavné postave nastavte 0
V preferences sa objavilo nastavenia hudby pre boj a hlasitosť hudby
Opravené ďalšie menšie chyby, ako pridelenie rodičovského objektu, kotvy vo spriteeditoru, pri kliknutí na zónu sa 2x pridala akcie Wait for char
Hlášky objektov, ak je tak nastaveni, pozastaví hru a zmizne po časovom intervale alebo po odkliknutí
Zatiaľ vyhodená akcie Call event
- nové udalosti On mouse enter - Vyvolá sa
vo chvíli, keď myš nabehne na objekt. Ak je viac objektov cez seba, vyvolá
sa pri objekte s najmenšou hĺbkou
On mouse leave - Vyvolá sa vo chvíli, keď myš opustí objekt, na ktorom doteraz ležala
On Alarm - Zatiaľ experimentálne pridaná udalosť, ktorá vyvolá v nej obsiahnuté akcie každých X milisekúnd.
On room enter - Vyvolá obsiahnuté akcie pri príchode do novej miestnosti (menu)
- On mouse enter - Vyvolá sa vo chvíli, keď myš nabehne na objekt. Ak je viac objektov cez seba, vyvolá sa pri objekte s najmenšou hĺbkou
- On mouse leave - Vyvolá sa vo chvíli, keď myš opustí objekt, na ktorom doteraz ležala
- On Alarm - Zatiaľ experimentálne pridaná udalosť, ktorá vyvolá v nej obsiahnuté akcie každých X milisekúnd.
- On room enter - Vyvolá obsiahnuté akcie pri príchode do novej miestnosti (menu)
- nové akcie Play sound - Podpora wave
zvukov
Fade in - Zatiaľ len experimentálne pridanej zosvetlenie obrazovky z úplnej tmy
Fade out - Postupne stmavenie obrazovky. Ak je miestnost s hl. postavou, inventar zostáva stále svetly a stmaví sa len miestnost. Na túto akciu som zvlast hrdy, pretoze mi kazdy tvrdil, ze fade v delphiX nejde, kvôli softvérovo alpha priehľadnosť a nemoznosti prace s paletou v 32 bitoch.
If there is an object in the inventory - Vyvolá nasledujúce akciu alebo blok akcií, ak sa v inventári nachádza daný predmet
Remove holding subject - predmet, ktorý práve držíte, zmizne
Set cursor - Nastaví danému objektu kurzor
- Play sound - Podpora wave zvukov
- Fade in - Zatiaľ len experimentálne pridanej zosvetlenie obrazovky z úplnej tmy
- Fade out - Postupne stmavenie obrazovky. Ak je miestnost s hl. postavou, inventar zostáva stále svetly a stmaví sa len miestnost. Na túto akciu som zvlast hrdy, pretoze mi kazdy tvrdil, ze fade v delphiX nejde, kvôli softvérovo alpha priehľadnosť a nemoznosti prace s paletou v 32 bitoch.
- If there is an object in the inventory - Vyvolá nasledujúce akciu alebo blok akcií, ak sa v inventári nachádza daný predmet
- Remove holding subject - predmet, ktorý práve držíte, zmizne
- Set cursor - Nastaví danému objektu kurzor
- Spájať predmety možno aj v opačnom poradí
- V prefs sa v sounds objavili zvuky Pickup a Drop sound. Tie sa prehrá pri uchopení alebo položené predmety.
- Podľa nastaveni v Preferences hlavni postava k predmetu pri jeho zbieranie dôjde alebo zostane na mieste a on sa zoberie, ako je to u Väčšina starších adventúr
- Málinko prerobený dáž?
- Opravený bug v akcii Štart dialóg, ktorý keď sa ukončil, rovnako sa vyvolala otázka
- Hudba na pozadi sa teraz stalo opakuje. Opravený bug, ked štartovných miestnost hry nemela nastavenú hudbu
- Opravený bug v editovania akcie Sleep vo script editore
- Opravený bug v teto akcii, ktory zasekol engine v pripade, ze sa nejednalo o miestnost s hl. postavou (menu alebo intro). Tiež opravený bug pri načítaní zvolenej cesty. Ubudla nezmyselná hodnota "actual"
- Vychozi nastaveni pri pridanie novej miestnosti je, ze sa jedna o miestnost s hlavni postavou
- U miestnosti Pribudli vlastnosť Show cursor. Umoznuje vypnúť kurzor, ked sa jedna o intro alebo animáciu
- Rozšírená akcie Send character to a point: Moznost signál smeru, ktorým ma byt postava otočenú, ked 'sa na miesto určenia. Z ponuky room ubudla moznost "actual", pretoze sa miestnost musi pevne urcit kvôli zobrazenia náhľadu. Miesto určenia možno presne urcit pres nove okno
- Opravený bug, pretrvávajúce zatim všetkými verziami Advoru - Ked sa klikne len niekolko pixelu od miesta, kde hl. postava stoji, cesta sa uz spočíta spravne
- Dalsie fatálne nedostatok pretrvávajúce vo vsetkých predchádzajúcej verzie bola kolízie. Teraz Advor obsahuje dokonalú perpixel kolízii is objekty s inou veľkosťou, nez 100%
- Objekt v hre, na ktorom leží kurzor mysi, moze byt len jeden. Ak mys lezi na vice objektoch, ktore su pres seba, vyberie sa ten s najnižšou hĺbkou [depth]
- Opravený bug v akcii Add object. Objekt sa nepridal, ak bol typu character
- Ke sa pouzije spatny predmet na objekt, vyvolá sa jedna z Hlasek, urcenych v prefs, v sekcii wrongsubjmessages. (Tahle pouzit nejde atď.)
- Opravená chyba pri spracovaní dvoch bloku kodu v sebe
- Bola Modifikovaný akcie Show message. Text je teraz vycentrovaný, moze byt niekoľkoriadkový a prispôsobuje sa oknu s hrou
- Boli nastavené predvolené hodnoty pre hĺbku objektov. Hlavné postave nastavte 0
- V preferences sa objavilo nastavenia hudby pre boj a hlasitosť hudby
- Opravené ďalšie menšie chyby, ako pridelenie rodičovského objektu, kotvy vo spriteeditoru, pri kliknutí na zónu sa 2x pridala akcie Wait for char
- Hlášky objektov, ak je tak nastaveni, pozastaví hru a zmizne po časovom intervale alebo po odkliknutí
- Zatiaľ vyhodená akcie Call event
- Advor v. 0.5 (beta 3) Obrovske rozšírení skriptovanie
objektu: - maximálny počet akciu v udalostou bol zvýšený z 10tich na 20.
Nove udalosti (je ich vice, ale aktivny sú tieto)
Transmute - spájanie vecí at v inventári alebo primo v
miestnosti som vyriešil udalosti transmute. Tá sa však len tvari, ako
udalost. Akcia v ňu zatim nie sú vyvolávanie.
Custom event 1 - 3 - Kazda objekt ma tri udalosti, do ktorych si programator moze dát čo chce a potom je z volať.
- Udalosť On use with ma nyni prednost nad udalostou On click. Nove akcie: Akciu pribudlo toľko, ze som na ne urobil samostatne okno, ktore sa dostanete pomocou tlačidla "Add event". Nove akcie sú nasledujuci (Opät je ich vice, ale len tieto sú aktivni): Štart new game - Zacne novú hru. Prepnite sa do miestnosti, v ktorej je vlozená hlavni postava a nastavi inventar a vsetky ostatne hodnoty na zakladne.
Exit game - Ukončí engine.
Set language - Nastaví jazyk hry.
Set inštancie as inactive - Nastaví inštanciu daneho objektu v danej miestnosti ako neaktivni, teda sluzi uz len ako pozadi.
Call event - zavolá ľubovoľnú udalost objektu.
Show dialóg - zobrazí dialóg s moznostou vyberiem odpovedi a so zadaným Sprit hlavy.
If dialóg result is ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak bola vybraná zadana moznost z dialógu.
Change value of custom variable - zmena hodnoty premennej ľubovoľného objektu. Teraz ma kazdy objekt 5 celočíselných a 5 255T znakových premenných, ktore maju počiatočnú hodnotu 0 a možno do nich zapisovať aj cist.
If custom variable has a value ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak ma dana premenna daneho objektu zadanú hodnotu. Pokiaľ ide o premennú celočíselné, možno vybrať z moznosti je rovné, je vacsie a je mensi.
Štart of block a End of block - Tieto dve akcie slúži na vymedzenie bloku o niekolkých akciách. Využívajú sa najma za podmienkou, ak chceme pri splnení vykonat vice nez jednu akciu. Buď zástupcom prikazy begin a end z programovani.
Vo zabudovaný editor jazyka možno navoliť lubovolny pocet jazyku, do ktorých bude možné hru prepnúť, a prelozit jednotlive fráz.
Bol prerobený editor objektu, ktory ma teraz zalozky a v každom osobitnom nastaveni. Opravený bug v zobrazovanie náhľadu a nove nastavenie kurzora.
V cursor editore sa zobrazuje hotspot a možno ho premiestniť ťahom mysi.
Zrusená zlozka menus - Menu a intra sa teraz vytvara ako miestnosti, v ktorych sa nastavi, ze je menu. Nezabudnite u nich nastaviť, ze je to herny miestnosti, keď sa o ňu jedna!
Ide nastaviť pocasie v každej miestnosti. Zatim je na vyber len normalni a dest.
Novy ukladacích dialóg.
Odstránenie hlavni bug s pristupom ku spritum. Teraz je hra veľmi stabilnú.
Odstránený bug Pri nedosiahnutí cieľového bodu hl. postavy.
Odstránený bug pri práci so zónami, room editore.
Tisíce ďalších vylepsenie a odstranenie chýb. Na vsechny si nepamätám
- Obrovske rozšírení skriptovanie objektu: - maximálny počet akciu v
udalostou bol zvýšený z 10tich na 20. Nove udalosti (je ich
vice, ale aktivny sú tieto) Transmute - spájanie vecí at v
inventári alebo primo v miestnosti som vyriešil udalosti transmute. Tá sa
však len tvari, ako udalost. Akcia v ňu zatim nie sú vyvolávanie.
Custom event 1 - 3 - Kazda objekt ma tri udalosti, do ktorych si programator moze dát čo chce a potom je z volať.
- Udalosť On use with ma nyni prednost nad udalostou On click. Nove akcie: Akciu pribudlo toľko, ze som na ne urobil samostatne okno, ktore sa dostanete pomocou tlačidla "Add event". Nove akcie sú nasledujuci (Opät je ich vice, ale len tieto sú aktivni): Štart new game - Zacne novú hru. Prepnite sa do miestnosti, v ktorej je vlozená hlavni postava a nastavi inventar a vsetky ostatne hodnoty na zakladne.
Exit game - Ukončí engine.
Set language - Nastaví jazyk hry.
Set inštancie as inactive - Nastaví inštanciu daneho objektu v danej miestnosti ako neaktivni, teda sluzi uz len ako pozadi.
Call event - zavolá ľubovoľnú udalost objektu.
Show dialóg - zobrazí dialóg s moznostou vyberiem odpovedi a so zadaným Sprit hlavy.
If dialóg result is ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak bola vybraná zadana moznost z dialógu.
Change value of custom variable - zmena hodnoty premennej ľubovoľného objektu. Teraz ma kazdy objekt 5 celočíselných a 5 255T znakových premenných, ktore maju počiatočnú hodnotu 0 a možno do nich zapisovať aj cist.
If custom variable has a value ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak ma dana premenna daneho objektu zadanú hodnotu. Pokiaľ ide o premennú celočíselné, možno vybrať z moznosti je rovné, je vacsie a je mensi.
Štart of block a End of block - Tieto dve akcie slúži na vymedzenie bloku o niekolkých akciách. Využívajú sa najma za podmienkou, ak chceme pri splnení vykonat vice nez jednu akciu. Buď zástupcom prikazy begin a end z programovani.
- Transmute - spájanie vecí at v inventári alebo primo v miestnosti som vyriešil udalosti transmute. Tá sa však len tvari, ako udalost. Akcia v ňu zatim nie sú vyvolávanie.
- Custom event 1 - 3 - Kazda objekt ma tri udalosti, do ktorych si programator moze dát čo chce a potom je z volať.
- Štart new game - Zacne novú hru. Prepnite sa do miestnosti, v ktorej je vlozená hlavni postava a nastavi inventar a vsetky ostatne hodnoty na zakladne.
- Exit game - Ukončí engine.
- Set language - Nastaví jazyk hry.
- Set inštancie as inactive - Nastaví inštanciu daneho objektu v danej miestnosti ako neaktivni, teda sluzi uz len ako pozadi.
- Call event - zavolá ľubovoľnú udalost objektu.
- Show dialóg - zobrazí dialóg s moznostou vyberiem odpovedi a so zadaným Sprit hlavy.
- If dialóg result is ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak bola vybraná zadana moznost z dialógu.
- Change value of custom variable - zmena hodnoty premennej ľubovoľného objektu. Teraz ma kazdy objekt 5 celočíselných a 5 255T znakových premenných, ktore maju počiatočnú hodnotu 0 a možno do nich zapisovať aj cist.
- If custom variable has a value ... - zapnú nasledujúce akcii ci blok akciu, ak ma dana premenna daneho objektu zadanú hodnotu. Pokiaľ ide o premennú celočíselné, možno vybrať z moznosti je rovné, je vacsie a je mensi.
- Štart of block a End of block - Tieto dve akcie slúži na vymedzenie bloku o niekolkých akciách. Využívajú sa najma za podmienkou, ak chceme pri splnení vykonat vice nez jednu akciu. Buď zástupcom prikazy begin a end z programovani.
- Vo zabudovaný editor jazyka možno navoliť lubovolny pocet jazyku, do ktorých bude možné hru prepnúť, a prelozit jednotlive fráz.
- Bol prerobený editor objektu, ktory ma teraz zalozky a v každom osobitnom nastaveni. Opravený bug v zobrazovanie náhľadu a nove nastavenie kurzora.
- V cursor editore sa zobrazuje hotspot a možno ho premiestniť ťahom mysi.
- Zrusená zlozka menus - Menu a intra sa teraz vytvara ako miestnosti, v ktorych sa nastavi, ze je menu. Nezabudnite u nich nastaviť, ze je to herny miestnosti, keď sa o ňu jedna!
- Ide nastaviť pocasie v každej miestnosti. Zatim je na vyber len normalni a dest.
- Novy ukladacích dialóg.
- Odstránenie hlavni bug s pristupom ku spritum. Teraz je hra veľmi stabilnú.
- Odstránený bug Pri nedosiahnutí cieľového bodu hl. postavy.
- Odstránený bug pri práci so zónami, room editore.
- Tisíce ďalších vylepsenie a odstranenie chýb. Na vsechny si nepamätám
- Advor v. 0.4 (beta 2) Cursor editor - Moznost zvolení
hotspotu kliknutim
Podpora hudby na pozadi. Kazda miestnost ma nastavenú svoju hudbu, pri aktualizáciách do inej miestnosti sa hudba but zmeni, alebo zostane hrať a to v pripade, ze je nastavená hudba, ktora uz hrá. Do Advoru Vstavaný Music editor s prehravacom (zatim asi neprehráva midi súbory).
Zrusený typ objektu Door (dvere). Dvere sú teraz naskriptované objekt.
Pri objekte je hodnota Active, ktora urcuje, či sa pri nabehnutí kurzorom na objekt zobrazi caption a či sa vykonávajú všetky udalosti.
Opravený bug v premenovávaní resources objektu a miestnosti.
Využíva sa resource object
Objekty majú nastaviteľný hotspot, ktory sa zobrazuje v náhľade
Objekty maju hodnotu alfa, ktora nastavuje ich priehľadnosť. (255 - uplne nepriehľadná, 0 - uplne priehľadná)
Náhľadoch objektu sa Centrum a zmenšuje podľa vymedzeného polia a sú transparentné.
Vo Sprite editora možno nastaviť, či sa ma nahled zmensi podľa okná, ktore mozno lubovolne Zväcsit. Nahled sa spriehľadní podľa nastavenie priehľadnosti a jej farby.
Sprevádzkovaná Script editor, podporujúce niekoľko základných udalostou a akciu. Toto umoznuje programovať objekty v hre. Na tomto bode som strávil prakticky vacsinu casu od vypustenia verzie 0.3.
Roomeditor presiel veľkú radou zmien. Menovať ich sem vsetky asi neni mozne. Je to napriklad nastaveni zobrazovaného sucastou, editácia zon a náhľadom ciest v destroomu, vôbec zavedení ciest, sprevádzkovanie náhľad Veľkosť hlavni postavy, zruseni podpory dveri, ak v miestnosti vlozený hrdina, je nastavená ako počiatočná miestnost hry a počiatočné pozície hrdinu sa urci podľa pozície hrdinu v miestnosti, zony maju svoju caption, ktora sa zobrazi (ak je to povolené v nastaveni hry), pod kurzorom, ak sa v poli zony.
Hlavna postava je teraz enginom brana ako bezny objekt vlozené do miestnosti.
Hlavni nastaveni hry - moznost nastavenie zobrazovania caption a objektu, nastavenie, či ma hlavna postava pri zbieraní predmetov k danému predmetu prist alebo či sa proste zoberie, ako tomu bolo u starsich adventúr.
Zavedený ini súbor s cestami k enginu a súboru, ktory sa ma pri spusteni advoru otvorit. Ak sú cesty prazdne, engine.exe sa hlada v adresari s Advorem a Advor sa spusti so žiadnym otvorenym súborom.
Vacsina editáciu hry prebieha v pamäti, takze hru je uz uz nutne ukladat (hlavne pred ukončením Advoru a pred spustením). V ďalšej verzii budú v pamäti prebiehať snáď uz vsetky operácie a súbor ADG sa nebude vôbec používať a modifikovať. Vytvorená samostatná save dialóg.
Opravené bugy v Character editore, ted je mozne zvoliť sprity s ľubovoľnými menami.
Prechod z textových súborov v kazdom kurzora, objektu a miestnosti na jeden binárnych súborov.
Opravené stovky bugu a vykonané stovky mensich uprav. Ak si ešte na nejakú zásadnejšiu spomeniem, pripíšeme ju sem;]
- Cursor editor - Moznost zvolení hotspotu kliknutim
- Podpora hudby na pozadi. Kazda miestnost ma nastavenú svoju hudbu, pri aktualizáciách do inej miestnosti sa hudba but zmeni, alebo zostane hrať a to v pripade, ze je nastavená hudba, ktora uz hrá. Do Advoru Vstavaný Music editor s prehravacom (zatim asi neprehráva midi súbory).
- Zrusený typ objektu Door (dvere). Dvere sú teraz naskriptované objekt.
- Pri objekte je hodnota Active, ktora urcuje, či sa pri nabehnutí kurzorom na objekt zobrazi caption a či sa vykonávajú všetky udalosti.
- Opravený bug v premenovávaní resources objektu a miestnosti.
- Využíva sa resource object
- Objekty majú nastaviteľný hotspot, ktory sa zobrazuje v náhľade
- Objekty maju hodnotu alfa, ktora nastavuje ich priehľadnosť. (255 - uplne nepriehľadná, 0 - uplne priehľadná)
- Náhľadoch objektu sa Centrum a zmenšuje podľa vymedzeného polia a sú transparentné.
- Vo Sprite editora možno nastaviť, či sa ma nahled zmensi podľa okná, ktore mozno lubovolne Zväcsit. Nahled sa spriehľadní podľa nastavenie priehľadnosti a jej farby.
- Sprevádzkovaná Script editor, podporujúce niekoľko základných udalostou a akciu. Toto umoznuje programovať objekty v hre. Na tomto bode som strávil prakticky vacsinu casu od vypustenia verzie 0.3.
- Roomeditor presiel veľkú radou zmien. Menovať ich sem vsetky asi neni mozne. Je to napriklad nastaveni zobrazovaného sucastou, editácia zon a náhľadom ciest v destroomu, vôbec zavedení ciest, sprevádzkovanie náhľad Veľkosť hlavni postavy, zruseni podpory dveri, ak v miestnosti vlozený hrdina, je nastavená ako počiatočná miestnost hry a počiatočné pozície hrdinu sa urci podľa pozície hrdinu v miestnosti, zony maju svoju caption, ktora sa zobrazi (ak je to povolené v nastaveni hry), pod kurzorom, ak sa v poli zony.
- Hlavna postava je teraz enginom brana ako bezny objekt vlozené do miestnosti.
- Hlavni nastaveni hry - moznost nastavenie zobrazovania caption a objektu, nastavenie, či ma hlavna postava pri zbieraní predmetov k danému predmetu prist alebo či sa proste zoberie, ako tomu bolo u starsich adventúr.
- Zavedený ini súbor s cestami k enginu a súboru, ktory sa ma pri spusteni advoru otvorit. Ak sú cesty prazdne, engine.exe sa hlada v adresari s Advorem a Advor sa spusti so žiadnym otvorenym súborom.
- Vacsina editáciu hry prebieha v pamäti, takze hru je uz uz nutne ukladat (hlavne pred ukončením Advoru a pred spustením). V ďalšej verzii budú v pamäti prebiehať snáď uz vsetky operácie a súbor ADG sa nebude vôbec používať a modifikovať. Vytvorená samostatná save dialóg.
- Opravené bugy v Character editore, ted je mozne zvoliť sprity s ľubovoľnými menami.
- Prechod z textových súborov v kazdom kurzora, objektu a miestnosti na jeden binárnych súborov.
- Opravené stovky bugu a vykonané stovky mensich uprav. Ak si ešte na nejakú zásadnejšiu spomeniem, pripíšeme ju sem;]
- Advor v. 03 (beta 1) Prvni prevádzkyschopný betaverzie.
- Prvni prevádzkyschopný betaverzie.
- Advor v. 01 a 0.2 Veľmi jednoduche začiatkom, kedy Advor slúžil len ako editor miestnosti do radio = eX, nie ako samostatny vývojový nástroj.
- Veľmi jednoduche začiatkom, kedy Advor slúžil len ako editor miestnosti do radio = eX, nie ako samostatny vývojový nástroj.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 1681x (1.08 MB)