10. diel - Animácie krajiny v Adobe After Effects
V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 4. - 5. lekcii Adobe After Effects, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V tomto tutoriále Adobe After Effects si ukážeme, ako vytvoriť animáciu zimnej snovej krajiny s pomalým preletom kamery.
Tvorba animácie krajiny v Adobe After Effect
V tejto lekcii budeme kombinovať získané vedomosti z nášho kurzu. Užijeme napríklad znalosti o 3D, o tvorbe geometrických objektov alebo o prídavných vrstvách. Ukážeme si tak, ako pomocou týchto prvkov stvoriť určitý fiktívny svet priamo v Adobe After Effects. To sa môže hodiť pre tvorbu krátkeho animovaného filmu (k čomu sa potom hodí mať po ruke ešte nejaký grafický program pre tvorbu rôznych textúr a vektorov) či pre grafické intro k programu (v tomto prípade s tematikou hôr). Naša výsledná animácia bude vyzerať takto:
Oválne hory
Najskôr vytvoríme niekoľko farebných oválov, ktoré
budú symbolizovať určité fiktívne hory alebo kopce. Najprv
vytvoríme kruhový objekt pomocou nástroja Ellipse Tool
(Q). Aplikujeme naň farebný prechod pomocou kliknutia v
Effect > Generate > Gradient Ramp. Potom
otvoríme okno Effect Controls a zmeníme parameter Start
Color na svetlú modrú (#2DA7E9
), pre End Color
zvolíme tmavú modrú (#080F42
). To nám určí z akej farby na
akú farbu dôjde k prechodu. V možnosti Ramp Shape zvolíme možnosť
Radial Ramp, čo vytvorí prechod, ktorý nebude lineárny, ale
radiálny (lúčovitý, stredový).
Ďalej pomocou zmeny parametra Start of Ramp a End of Ramp
zmeníme v ktorom mieste k prechodu dôjde. Pre prechod farieb v šikmom smere
zadáme pre Start of Ramp hodnoty 1040
a 440
a pre End of Ramp hodnoty 2000
a 1100
:
Celý objekt sploštíme a prenesieme ho do pravého dolného
rohu. Pomocou zvolenia Layer > Layer Styles >
Inner Shadow vytvoríme vnútorný tieň objektu. Rozklikneme novú
možnosť Inner Shadow (vnútorný tieň) a parameter Color
zmeníme na veľmi svetlú modrú (#7CB6EB), Opacity dáme na
100 %
, Blend Mode zvolíme Normal. To nám
určí, akým spôsobom sa bude tieň prekrývať. Dĺžku
tieňa nám vytvorí Distance, tu zvolíme hodnotu 50
. Na
určenie veľkosti tieňa vložíme u Size hodnotu 60
:
Teraz tento objekt prevedieme do 3D priestoru pomocou kliknutia na funkciu 3D Layer:
Ďalej objekt duplikujeme a prenesieme ho na ľavú stranu.
Hodnotu z
v parametri Position zvolíme 1900
,
čím ho posunieme trochu viac dozadu. Potom zväčšíme jeho veľkosť
prostredníctvom vlastnosti Scale. Potom znovu tento objekt duplikujeme
a prenesieme ho na pravú stranu a hodnotu z
v parametri
Position nastavíme na 1300
. Budeme tak mať vedľa seba
tri oválne objekty.
Pozadie a popredie
Teraz vytvoríme pozadie pomocou Layer >
New > Solid. Ďalej naň zvolíme Effect >
Generate > Gradient Ramp, aby sme opäť vytvoril
zaujímavý vizuálny prechod na objekte. Pre Start Color zvolíme
bielu (#E5E5E5
) a End Color zvolíme tmavo šedú
(#747474
). Start of Ramp nastavíme na 1040
a
440
, End of Ramp nastavíme 2000
a
1100
, čo nastaví v akých častiach objektu k prechodu dôjde.
Ďalej ešte dvakrát zduplikujeme oválny objekt v kompozícii. Objekty
umiestnime do popredia, aby výsledok pôsobil viac trojrozmerne. Vznikli nám
tak dva nové objekty.
Prelet kamerou
Ďalej budeme vytvárať pomalý plynulý prelet kamerou celou touto scénou. Našu krátku animáciu si môžeme predstaviť napríklad ako predstavenie fiktívnej lokácie, kedy kamera urobí nájazd (takzvaný "Push in") do novej scény.
Vytvoríme novú vrstvu s kamerou tak, že zvolíme Layer > New > Camera. Následne zapneme funkciu Stopwatches pri parametri Point of Interest a parametri Position a vytvoríme pomalý prelet medzi objektmi pomocou zmien týchto hodnôt.
Pre zopakovanie potrebných vedomostí sa môžeme vrátiť k lekcii Tvorenia v 3D v Adobe After Effects.
Prvý Keyframe bude hneď na začiatku a druhý v čase
5 s
:
Biele ovály v pozadí
Aby pozadie nevyzeralo stroho, vložíme sem ešte niekoľko bielych
objektov. Tie symbolizujú oblaky alebo vzdialené zasnežené hory.
Postupovať budeme tak, že skopírujeme akýkoľvek z kruhových modrých
objektov. Tomu zmeníme jeho modrý farebný prechod na prechod zo svetlo šedej
(#EEEEEE
) na tmavo šedú (#9B9B9B
) pomocou zmeny
parametra Start Color a End Color v okne Effect
Controls. Farbu jeho vnútorného tieňa zmeníme vo vlastnosti Inner
Shadow na biely (#EEEEEE
). Tento biely objekt skopírujeme
ešte trikrát a novo vzniknuté objekty vložíme do pozadia:
Horský dom
Teraz vložíme objekt domu (vektorový obrázok domu sa nachádza v priloženom súbore) a umiestnime ho za jeden z modrých kopcov. Teda prakticky ho dáme v kompozícii tesne pod vrstvu onoho modrého kopca:
Efekt sneženia
Pre vytvorenie ilúzie snehovej fujavice, budeme kombinovať
niekoľko efektov dohromady. Vytvoríme novú vrstvu pomocou
Layer > New > Adjustment Layer. Uistíme sa,
že táto nová vrstva je v kompozícii až úplne hore. Pre vznik malých
častíc symbolizujúcich sneh pridáme na túto novú vrstvu Effect
> Noise & Grain > Noise a zadáme hodnotu pri
parametri Amount of Noise 12 %
(táto hodnota určuje
koľko šumu bude použitých). Pri parametri Noise Type vypneme
použitie farebného šumu pomocou kliknutia na možnosť Use Color
Noise. Zvolíme krivky pre jednotlivé farebné kanály za pomoci
Effect > Color Correction > Curves. Pri
parametri Channel zvolíme Blue (pre voľbu modrého kanála)
a trochu pozdvihneme jeho hodnotu ťahom krivky (to nám všetko sfarbí viac do
modra):
Ďalej vytvoríme novú vrstvu pomocou Layer > New >
Solid. Na vytvorenie mnohých častíc na obrazovke pridáme
simuláciu, ktorú nájdeme v Effect > Simulation >
CC Particle World. V Effect Controls zvolíme záložku
Particle (častice) a nastavíme Birth Color aj Death
Color na bielu farbu (#EEEEEE
). Pri Particle Type
zvolíme Faded Sphere (typ častíc) a nastavíme Birth Size
na 0,1
a Death Size na 0,1
:
Potom upravíme tvar častíc. Otvoríme záložku Physics a tu
zvolíme Animation - Twirly (zaoblené, zakrútené). Ďalej
za pomoci Resistance určíme, aký odpor budú častice klásť.
Vložíme tu hodnotu 4
. Teraz otvoríme záložku Producer
a nastavíme pri parametri Radius X hodnotu 1,5
, pri
parametri Radius Y hodnotu 0,5
, pri parametri Radius
Z hodnotu 6
. To nám určuje kde všade vločky
budú. Ďalej nastavíme Birth Rate na 50
, čo
určuje množstvo vločiek. Potom nastavíme vlastnosť
Longevity na hodnotu 2
, tá určí, ako dlho
vločky zostanú na obrazovke.
Hĺbka ostrosti kamery
Aby sme dosiahli ešte väčšiu uveriteľnosť ilúzie sneženia, dáme kamere malú hĺbku ostrosti. To bude mať za následok, že čo je kamere blízko, bude rozmazané a čo je ďaleko, bude ostré.
V záložke Camera 1 > Camera Options > Depth of
Field nastavíme tento parameter na On
. Tým zapneme
vlastnosť, že bude program počítať s hĺbkou ostrosti.
Parameter Aperture nastavíme na hodnotu 180 px
, to určí
ako veľmi bude časť obrazu rozmazaná. Častice snehu, ktoré sú bližšie k
kamere potom budú viac rozmazané, než tie ktoré sú ďaleko. Pozrime sa na
náš priebežný výsledok:
Stmavenie pozadia
Aby popredie viac vyniklo, stmavíme pozadie. Najskôr
vytvoríme novú vrstvu pomocou kliknutia na Layer > New
> Adjustment Layer a vložíme ju v kompozícii hneď nad vrstvy s
bielymi objektmi. Ďalej na ňu aplikujeme Effect > Color
Correction > Curves a celú krivku s vybraním celého RGB
kanálu (Channel - RGB
) stiahneme ľahko dole a celé
pozadie trochu stmavne a nechá vyniknúť farebnému
poprediu:
Do takto pripravenej scény už môžeme ďalej nahrávať ďalšie objekty, či už nejaké pohybujúce sa postavy (viď lekcie Animácie ľudskej chôdze) či nejaké ďalšie budovy alebo nejaký text.
To je pre tento kurz všetko.
V nasledujúcom kvíze, Kvíz - Prechody a stopa za objektom v Adobe After Effects, si vyskúšame nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 52x (16.99 MB)