IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

7. diel - Neónový look a masky v Adobe Illustrator

V predchádzajúcej lekcii, Vzory, výplne a textúry v Adobe Illustrator , sme si ukázali ďalšiu knižnicu programu Adobe Illustrator a tiež sme si povedali ako na vlastné farby, výplne, textúry a vzory.

Tentoraz si na konkrétnom, komplexnom cvičení ukážeme ako jednoducho vytvoriť ilúziu priestoru v čisto 2D plošnom Illustratoru (nejde o ISOMETR;) ) A ako fungujú dva druhy masiek - orezové a krycie.

Neónový efekt, priestor a masky

Vytvoríme si nový dokument - A4 na dĺžku. Ak nie je striktne dané, používame tento formát, nakoľko nám zaberá ideálna časť pracovnej plochy. Keďže vo vektorovom prostredí pri zmene veľkosti nahor i nadol neznižujeme kvalitu obrazu, môžeme si tento formát dovoliť používať stále;) .

Základy Adobe Illustrator

Cez celú plochu plátna vytvoríme čierny obdĺžnik. Teraz na túto plochu umiestnime 5 bielych kružníc. Použijeme biely obrys a vypnutú výplň. Presný počet kružníc nie je zas tak dôležitý. Dôležité je vytvoriť zaujímavú kompozíciu, kde sa vyskytujú miesta, kde sa kruhy pretínajú, vychádzajú z plátna alebo sa dotýkajú. Pri veľkosti plátna A4 si nastavíme šírku ťahu kružníc na 2 body.

Základy Adobe Illustrator

Označíme všetky kruhy a spojíme ich do jednej skupiny klávesovou skratkou Ctrl + G. Vytvorenú skupinu označíme myšou a klávesovou skratkou Ctrl + C a CRTL + F vytvoríme jej kópiu na to isté miesto. To, že sa kópia vytvorila, na plátne nevidíme (originál sa prekrýva s kópiou), preto si to vždy radšej overujeme v okne vrstiev.

Základy Adobe Illustrator

Vytvorenú kópiu máme označenú a teraz na ňu aplikujeme Efekt rozostrenie - Gaussova rozostrenie s polomerom cca 22 bodov. To nám okolo kružníc vytvorí žiaru.

Základy Adobe Illustrator

Aby sme boli k neónu o krok bližšie, na miestach, kde sa kružnice dotýkajú, žiaru znásobíme vytvorením bielych elíps a ich následným Gaussovým rozmazaním a znížením krytie na cca 60 %.

Základy Adobe Illustrator

Podľa potreby a chuti môžeme do kružníc (tých rozmazaných alebo tých pôvodných) vniesť dynamiku tým, že im zmeníme farbu na odtieň žltej alebo jemne modrej.

Keď máme kompozíciu hotovú a rozmazaniu aj žiaru podľa predstáv, orežeme si pomocou masky horné dve tretiny plátna. Urobíme to tak, že vytvoríme cez horné dve tretiny nový tvar - obdĺžnik, aby sa to, čo chceme ponechať viditeľné, nachádzalo vnútri tohto tvaru - obdĺžnika.

Základy Adobe Illustrator

Teraz označíme všetky prvky dokumentu (kto nepozná, tak Ctrl + A), klikneme do scény pravým tlačidlom myši az ponuky vyberieme vytvoriť orezovú masku.

Základy Adobe Illustrator

Masky v grafických programoch fungujú tak, že neporušujú scénu (alebo objekty), len podľa spôsobu aplikovanie mení spôsob zobrazenia maskované scény.

Orezové maska

V Illustratoru sa orezové maska (niekedy nazývaná vektorová, pretože sa využíva jej obrys = tvar cesty) vytvára tak, že si časť, ktorú chceme ponechať viditeľnú, obkreslíme buď základným tvarom, alebo cestou vytvorenú nástrojom pero. Platí, že túto cestu kreslíme posledný, resp. vrstva tejto orezové cesty musia byť vo vrstvách najvyššie.

Následne označíme scénu (alebo objekt), ktorú chceme orezať spolu s orezovú cestou, klikneme pravým tlačidlom do scény a zvolíme vytvoriť orezovú masku. Vo vrstvách nám vznikne nová skupina, kde sa maska ​​nachádza ako vrchná podvrstvy skupiny a zvyšok scény je neporušený v ďalších podvrstvách. Ak by sme po rozbalení skupiny vybrali cez okná vrstiev jednotlivé podvrstvy, môžeme nimi manipulovať do strán šípkami a doladiť umiestnenie masky alebo prvkov scény dodatočne. Okrem toho je vďaka princípu použitie tvaru masky možné maske priradiť obrys (farbu i hrúbku) a vytvoriť tak Nálepkovo look orezaním scény.

Celá naša scéna sa skrátila podľa obdĺžnika. Vo vrstvách máme len jednu skupinu, klikneme na jej názov a pre lepšiu orientáciu si ju premenujeme na pozadí. Skupinu pozadie teraz dokopírujeme na to isté miesto spomínaným Ctrl + C a Ctrl + F.

Tak, ako transformujeme jednotlivé objekty s pomocou transformačných bodov, tak vieme trasformovat aj celej skupiny. Označené kópiu pozadia klikneme na transformačnej bod hore uprostred ľavým tlačidlom myši, podržíme tlačidlo a potiahneme myš kolmo dole. Tým vytvoríme akési zrkadlo pôvodnému pozadia.

Základy Adobe Illustrator

Aby sme scéne dodali ilúziu priestoru, doplníme kópiu pozadí o farebný prechod tak, aby pôsobila ako podložka. Najprv kópiu pozadia premenujeme na podklad. Následne si vytvoríme obdĺžnik tak, aby prekrýval celý podklad. Výplní tohto nového obdĺžnika bude farebný prechod, ktorý bude lineárny, otočený o 90 stupňov s čiernou farbou dole a hore s odtieňom šedej.

Základy Adobe Illustrator

Podklad aj obdĺžnik s prechodom označíme a tentoraz klikneme do okna transparentnosti a vpravo hore na vytvoriť kryciu masku.

Základy Adobe Illustrator

Scéna je relatívne hotová. Môžeme si ju uchovať pre prípad, kedy budeme potrebovať pozadia pre technický produkt alebo akýkoľvek iný objekt. My si do neho umiestnime dve farebné gule.

Prvý vytvoríme tak, že si zopakujeme funkciu prelínanie. Vytvoríme väčší kruh so zelenou farbou a do jeho plochy umiestnime druhý s jasne zelenou alebo žltou farbou. Obaja kruhy označíme a použijeme v hornej lište Objekt - prelínanie - vytvoriť.

Základy Adobe Illustrator

Znovu klikneme do prelínanie, ale tentoraz na prelínanie - voľby prelínanie a nastavíme v otvorenom okne súvislá farba.

Aby sme novovzniknutý vizuál podporili, pod guľu umiestnime tieň. Ten vytvoríme pomocou čiernej elipsy s Gaussovým rozmazaním a znížením krytie na cca 50 %. Tento tieň teraz vo vrstvách umiestnime pod zelenú guľu.

Druhou guľu vytvoríme zopakovaním 3D efektu pomocou farebného prechodu. Vytvoríme si kruh. Následne klikneme do okna farebného prechodu. Postupne klikneme na jednotlivé bežca prechode a zvolíme si opäť tmavší odtieň farby a jeho svetlú variant - napr. Magenta a bielu farbu. V okne prechodu zmeníme prechod na kruhový.

Základy Adobe Illustrator

Po vytvorení tohto prechodu klikneme do okna nástrojov na nástroj prechodu a myšou posunieme umiestnenie prechodu tak, ako na obrázku, čiže tak, aby svetlo na guľu dopadalo zľava zhora.

Základy Adobe Illustrator

Doplníme tieň číslo 2 a scéna je hotová.

Základy Adobe Illustrator

Krycia maska

Krycia maska ​​(nazývaná tiež bitové alebo prechodová, kvôli použitiu jej vlastnosti výplne - bodov vo výplni), funguje ako maska ​​vo Photoshope. Aby sme masku vytvorili, musíme si plochu, na ktorú ju chceme aplikovať, prekryť novým tvarom, ktorý má vo výplni farebný prechod. V farebnom prechode bude čierna farba označovať miesta, ktoré budú z pôvodnej scény úplne skrytá a biela farba miesta, kde sa viditeľnosť pôvodnej časti scény zachová. Prekrývanie scénu a obdĺžnik s farebným prechodom označíme (platí, že farebný prechod je navrchu) a v okne transparentnosti použijeme ikonu vpravo hore a potvrdíme vytvoriť krycie masku.

Ak by sme chceli modifikovať už aplikovanou krycou masku, označíme objekt s maskou, klikneme do okna transparentnosti na druhej políčko (masku) a prepneme sa do módu úpravy masky. Teraz sa nám vo vrstvách nachádza len obdĺžnik, ktorého výplň = farebný prechod, vieme klasickým spôsobom meniť. Ak sa chceme z tohto "maska ​​módu" vrátiť do klasickej tvorby, opäť klikneme do okna transparentnosti, ale na prvé okno.

Krycia maska ​​nie je pre vektorové prostredie prirodzená a preto je jej aplikovanie zložitejšia. Používa sa vtedy, ak chceme, aby obraz prešiel do čistej plochy, k prechodov viac obrazov medzi sebou alebo k vytváraniu ilúzií, ako v našom prípade, odrazu zrkadlové plochy, ktorá smerom nadol zaniká.

Iná ukážka použitia vytvoreného pozadia

Základy Adobe Illustrator

To je pre dnešné lekciu všetko.

V budúcej lekcii, Text v Adobe Illustrator 1 , si predstavíme základné nástroje na tvorbu textu.


 

Predchádzajúci článok
Vzory, výplne a textúry v Adobe Illustrator
Všetky články v sekcii
Základy Adobe Illustrator
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Text v Adobe Illustrator 1
Článok pre vás napísal chain
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Venuje sa grafike, objektovemu programovaniu, vyuke a osobnemu rozvoju
Aktivity